Alla inlägg den 31 december 2007

Av Göran Björklund - 31 december 2007 13:38

Det hör väl till att tillönska alla Ett Gott Nytt År så här på Nyårsafton!

Har varit en fantastiskt rolig upplevelse att "ha" en blogg. Min tanke var att genom att tvingas skriva skulle jag kanske utveckla min (ev. slumrande?) förmåga.

Att det dessutom skulle dyka upp några som besökte bloggen (varje dag - även om jag inte vet vare sig vilka ni är, om ni läser alls eller om några kanske till och med återvänder) var extra kul. Till den här tjänsten finns en väl utvecklad besöksstatistikfunktion (innehållande mer än vad som syns på utsidan) som är otroligt rolig att ta del av. Statistik kan användas till mycket, i det här fallet till glädje och uppmuntran.

Läste i dagens Borås Tidning ett inlägg av Stefan Eklund (kulturchef). Han ondgjorde sig över fenomenet bloggar och påstod att han inte orkat ta sig igenom ett enda inlägg.

Jag tycker det är synd att Eklund inte kan förstå den glädje som det är att få se sina texter i tryck.Vi vanliga dödliga kommer inte närmare den upplevelsen än att skriva på en blogg. Jag hoppas att Eklund (fortfarande) känner samma glädje när han ser sina egna alster på pränt. Jag är väl medveten om att han förmodligen syftar på helt andra bloggar än den här typen. Men lite varningsflagg är det trots allt. Journalister brukar skrika högt när det s.k "fria" ordet är hotat. Då handlar det alltid om de etablerade medierna.

Synd att Eklund inte känner igen det verkligt fria ordet när han ser det.

Av Göran Björklund - 31 december 2007 13:07

En av de stora fördelarna med långa ledigheter kring storhelger är förmånen att kunna unna sig att äta andra saker än från vardagsmenyn.

En av livets godsaker är cheddarosten till jul. Har blivit en julsmak för mig (på samma sätt som kombinationen Samarin och vörtbröd, lustigt nog).

Vår julmatsleverantör hade i år den goda smaken att tillhandahålla en trevlig lite träask bestående av tre små "hockey-puckar" cheddar. Det var whiskey (förstås), portvin (aldrig fel) och öl (nyhet för mig).

Har nu vid ett flertal tillfället, efter avlutad julmatsmåltid, krupit ihop med kex och cheddar på en bricka uppstucken under hakan. Digestive-kex smular av någon outgrundlig anledning oupphörligen, oavsett hur försiktigt man än biter. Har man sedan en god julmugg kaffe att se fram emot, möjligen i sällskap med choklad i någon form, känner man verkligen att det är helg.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards