Alla inlägg under juli 2009

Av Göran Björklund - 14 juli 2009 21:32

Har skrivit förut om de första besöken på mattan. Nu har vi införskaffat en dylik i familjen. Om den är "äkta" eller en "kopia" vet jag inte och orkar inte bry mig om. Den är vass iallafall, det kan jag intyga.

Vetenskapsradion hade härom dagen ett inslag om de popuära mattorna. En forskare påstod att det saknades vetenskapligt stöd för påstående i marknadsföringen av mattorna. Kan säkert vara så.

Erfarenhetsmässigt vet vi nog alla att snart dyker det upp andra forskare (möjligen lika välrenomerade, vem vet?) som hävdar motsatsen.

Än måhända lite intrikat sak i marginalen är dock ett påstående jag sett eller hört, att dessa mattor marknadsförs just nu i Indien(!) som det senaste från USA! Skröna eller ej, det kittlar humortarmen rejält, eller hur?

Det må vara hur det vill med placeboeffekter, falska mattor och vilseledande marknadsföring. Jag tänker förbehålla mig rätten att ligga på mattan ett antal gånger och försöka utvärdera själv om jag är nöjd eller ej. Om min rygg tycker om den, är jag böjd (ordvitsförsök) att ställa mig på förespråkarnas sida.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards