Alla inlägg den 15 december 2007

Av Göran Björklund - 15 december 2007 22:02

Det blev som som jag misstänkte. Han drog på sig kostymen och kom hem rätt sent - inget ljus. Kvällen efter var det bara den yngste i familjen som var hemma en stund på kvällen. Sedan öde. Han med ljuset och hon kom sent. De pratade om någons födelsedag och att det varit trevlig. Men något ljus blev det inte.

Idag försvann de innan det blev mörkt. Glöggmingel, är det någon som vet vad det kan vara? När de kom hem hade han nog dåligt samvete. Han tände två ljus!!!! Sent skall syndaren vakna.

Det är inte bara jag som är bortglömd. Han med ljuset har matat fåglarna som brukar hålla mig sällskap på dagarna, med nötter i en påse. Den hänger fiffigt gömd i häcken så bara de små fåglarna skall komma åt den. Har fungerat bra ända sedan jag kom hit. Men så en dag var nätet tomt. Fåglarna sneglade missnöjt mot mig. Det var samtidigt då han med ljuset hade kostym på sig var och varannan kväll. Så, fåglarna tröttnade. Det kom tillbaka några gånger men nätet var fortfarande tomt. Sedan gav de upp. Det var inte förrän i morse som han kom på att fåglarna inte hade något att äta. Men det var så dags då.

Han vill nog väl men det eviga rännandet med kostym på kvällarna gör honom splittrad.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards