Alla inlägg den 9 december 2007

Av Göran Björklund - 9 december 2007 17:06

Veckan har väl varit sådär. Väldigt våt om man så säger. Ihållande regn mest hela tiden.

En sak har varit lite märklig. Inne i huset var det tal om "julfest". Den natten kom han som brukar tända ett ljus framför mig hem sent - mycket sent. Jag hörde att de var irriterade inne i huset över att de inte fick något besked. Den yngste åkte iväg och kom efter en stund hem med han med ljusen. Om de kläderna han hade med sig (och kanske haft på sig?) har något med julfest att göra känner jag mig lite bekymrad. Han hade rödspräckliga kortbyxor, vita tubsockor, sandaler, en blå t-shirt med gula kronor och en svartvit kortärmad skjorta. Den kvällen fick jag inget ljus tänt. Det kanske räckte med att han var på lyset själv, vad vet jag.

Igår var det tal om en "sommarstuga". Jag begriper mig inte på vad de sysslar med. Julmarknad nämndes också, men det märktes inte. Där jag står var allt som vanligt. Idag pratade de om "Allum". Ett ord jag aldrig hört förut men det lät lite tomtelikt. Men nej då; några små påsar och en jättestor ljushistoria vars sken syns ut till mig var allt som tillfördes. Ett rött ljus verkar det vara. Alltid något! Men, jag börjar nu bli lite orolig. Gran, änglar, tomtebloss, grötskål? När skall de hinna med allt?

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards