Alla inlägg den 3 december 2007

Av Göran Björklund - 3 december 2007 22:14

Efter ett fruktlöst försök att komma i kontakt med den studierektor som skrev ett personligt brev och uppmanade mig att söka en annan kurs via sin skolas hemsida, har jag varit passiv ett tag. Lite obeslutsam. En av kollegorna var dessbättre mer på alerten och sorterade ut problemen.

Lösningen var lika enkel som genial. Gör om allt från början. Ny ansökan på studera.nu -den gamla raderades sorglöst bort. Den nya kurskoden in. "Tipset" kom förvisso ursprungligen från den tänkta högskolan, som inte hade någon förklaring till uppmaningen att försöka använda den egna skolans hemsida. Snabb konfirmation från VHS på mejlen anländer och skänker åter en viss trygghet och känsla av säkerhet. Under själva ansökningsförfarandet påmindes jag dock om att min ansökan var sen. Ja, tacka för det - inte mitt fel iallafall.

Då kör vi med fulla spjäll från ruta 1 igen. Förmodligen kommer jag att få ett besked igen om att jag beviljats dispens. I have a strange feeling of deja vú.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards