Alla inlägg den 20 december 2007

Av Göran Björklund - 20 december 2007 22:02

Varför dyker det varje jul upp en masssiv reklamkampanj för Coca Cola? Ljusbehängda långtradare, barn med tindrande ögon och en stor ho-ho tomte med en cola i handen.

Är det så illa att det är det stora multinationella företagets våta dröm att även försöka kapa åt sig den lilla del av marknaden som utgörs av svenskarnas julmustkonsumtion? Att det inte lämnar dem någon ro. Det är ju en kolsyrad mörkbrun jättesöt dryck, men det är inte cola.

På med den stora trumman. Sänd in kavalleriet.Vi ger oss inte förrän det står Cola istället för must på julborden. Samma långtradare år ut och år in. Det här slaget skall vinnas.

Behöver jag tillägga att jag varken till jul (kommer aldrig att ske) eller knappt annars heller för den delen, nyttjar cola. Jag älskar inte julmust.  Men tvingas jag välja är valet lätt. It must be.


 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards