Alla inlägg den 21 december 2007

Av Göran Björklund - 21 december 2007 21:23

En vecka till. Är lite lugnare nu. De har varit hemma på kvällarna. Han har tänt ljuset. Verkar vara under kontroll.

Maten tycks vara ett problem. Något som heter "kylskåpet" räcker inte till. Vi får ha maten ute säger HON. Verkar lovande tycker jag.

 Det klirrar mest hela tiden. De bär omkring lila påsar där inne. Verkar inte veta var de skall ställa allt. Den yngste sonen har också påsar som klirrar. Men, han tar sina med sig när han går ut. Det gör inte han med ljuset.

Dom fyller på något som jag känner igen. En säck med julklappar. Jag visste det! Det är en bra familj iallafall. Men fortfarande ingen julgran!

Idag kom de hem med andra påsar. Tunga såg de ut. Han med ljuset hade med sig blommor och paket. Som han öppnade! Flaskor såg jag, glöggmuggar, ett guldpaket förblev oöppnat. Han verkade jätteglad. HON såg inte lika glad ut. HON lagade maten. han läste tidningen.

Ledig, vila och inget arbete på länge säger han med ljusen. HON kan inte vara ledig. Det är kanske därför hon inte ser glad ut? Vi får fundera ut något.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards