Alla inlägg den 23 december 2007

Av Göran Björklund - 23 december 2007 16:01

Ett litet obevakat ögeonblick, altandörren på glänt och frestelsen blev för stor. Jag var inne!

Idag anlände granen. Visserligen av plast (suck) men det kändes ändå som en befrielse att den kom på plats (eller plast hehe). Såja, åter till ordningen, jag börjar ta intryck av han med ljusen - krystade ordvitsar hela tiden. Han har pyntat hela dagen. Bara guld i granen. Var trendigt för tre-fyra år sedan.

HON har stått i köket hela dagen. Han med ljusen slängde ihop ett vörtbröd i något som kallas bakmaskin alldeles nyss. Det var då jag fick min chans.

Nu har jag alltså varit inne hos dom. Ser väl ut sådär, nästan tråkigt alldagligt. Han se en del kollegor - fast innevarianten. Vi är ju som katter. Finns inne- och utevarianter. De försöker vara lite finare innefolket. Näsan i vädret hela tiden, fast med ett påklistrat stelt leende.

Han har spelat allt annat än julmusik idag. Förvånar mig inte ett dugg. Ju närmare julen ju mindre julmusik. I morgon blir det väl hårdrock hela dagen. Kan kanske fungera efter en heldag med Eros Ramazzotti (ja ni hör ju!), Elton John och Keith Richards.Jag hann precis runda en stor kastrull med gröt och smita ut då han med ljusen kom in i rummet igen för att fika. De skall bort ikväll. Till någon som heter Bingolotto! Risken finns att det inte blir något ljus förstår jag.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards