Alla inlägg under maj 2012

Av Göran Björklund - 26 maj 2012 10:47

Spännande missförstånd igår i centrala Borås. Såg en ung kvinna stiga ur en bil samtidigt som någonting föll ur bilen ner på marken. Efter en stunds tvekan försökte jag uppmärksamma den unga kvinnan på det som hänt genom att fråga om det var hennes grej som låg på marken. -Ja va då ra? (rätt så aggressivt tonfall).
Plötsligt kändes situationen inte helt bekväm. Normalt brukar den som blir uppmärksammad på att den tappat en tillhörighet bli glad o tacksam över påpekandet och omtanken. Det var det inte fråga om här förstod jag snabbt. Men jag gjorde ytterligare ett försök: -Det verkade som Du tappade något när Du klev ur bilen. -Jaaa?
Nu blev det nästan jobbigt. -Nä, jag trodde det var din försökte jag.....
- Det tar vi hand om sen!
NU fattade jag. Den unga damen var väldigt medveten om att hon dumpat skräp rakt ut ur bilen ner på gatan. Hade blivit irriterad på mig som hon trodde agerade "skräppolis" och vända alla taggar utåt. Jag hade verkligen ingen som helst aning om vad som föll ur bilen.
Så fel det kan bli och så dum jag kände mig. Jag dröp av med ett: -OK då.
Massa spetsiga kommentarer snurrande i huvudet men ingen giftpil tillbaka. Kanske bästa så?

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards