Alla inlägg den 25 januari 2008

Av Göran Björklund - 25 januari 2008 20:14
www.vanmorrison.com

Samtidigt som den gick på på försäljningslistans andra plats bestämde jag mig. Jag hade varit lite tveksam till ytterligare en The Greatest Hits platta. Det var ju inte länge sedan den förra kom ut. Men en känsla inombords blev allt starkare. Den här får jag inte missa.

Fick tag på 3-CD varianten (som på marknadsföringsspråk kallas "Limited Edition Collectors Triple CD". Ja, jag känner mig utvald.

I samma stund som jag blir klar med en första genomlyssning ser jag att nu toppar den både den svenska och den lokala listan i Göteborg. Med all rätt kan jag konstatera.

Ingen som någonsin vickat på tårna och nynnat med i Brown Eyed Girl kan bli besviken över detta skivsläpp. Köp den!

Man hittar sina gamla favoriter i långa rader och får privilegiet att göra nya bekantskaper. Alternativa versioner, Them-låtar och duetter - allt finns där. Man känner glädjen att träffa en gammal bekant och kunna konstatera med tillfredsställelse att allt är sig likt - fast mycket bättre (hur det nu kan vara möjligt, men så är det).

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards