Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Göran Björklund - 3 januari 2008 15:51

Fick ett tips från VHS idag via epost. "Sök dispens" på den lokala högskola där du tänker studera. Och " Akademiska poäng ger inte automatiskt grundläggande behörighet".

Jag har nu lytt det rådet (med vändande epost) och ansökt om den dispens jag redan fått en gång (se tidigare blogginlägg).

I ett svagt ögonblick har jag funderat över att självmant sända in dels ett intyg från min arbetsgivare sedan 20 år om att jag är 25 och har arbetat i minst 4 år och dels komplettera med mina betyg från gymnasiet. Borde ha varit enklare att be mig komplettera med dessa relativt enkla åtgärder än att ge mig dispens från "grundläggande krav" för att studera, när de nu inte kan godta mina tidigare studier på ett ganska normalt program som dessutom ledde fram till en examen efter 3,5 års studier (som jag har ett intyg på). En examen idag värd hela 22 poäng!

Jag har dock ännu inte riktigt givit upp hoppet att det sunda förnuftet skall segra.

Av Göran Björklund - 3 januari 2008 15:30

Har legat lite lågt efter jul. Underbart är ju som bekant kort. Trots att det idag faller lite pudersnö äntligen, börjar det bli lite oroligt. Jag vet inte riktigt hur de tänker hantera sin trädgårdstomte här. HON verkar inte vara att lita på. Han med ljusen (han har verkligen försökt att tända de senaste dagarna men inte lyckats i blåsten) satt och gned på en Buddha-figur i brons igår. Den går att fylla med lampolja och veke hade den. Finns redan inne i huset, på plats. Är lite förvirrad. Vad heter den högtiden vi är på väg mot nu?

Har hört av kollegor att det på vissa ställen är helt ok att ha tomte året runt i sin trädgård. Andra vittnar om 11 månader i skokartongsmörker. Än så länge har de kvar granen och innekollegorna. Jag undrar hur länge?

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards