Alla inlägg den 18 januari 2008

Av Göran Björklund - 18 januari 2008 21:46
www.csmaritimo.pt

När jag har behov av att sätta lite guldkant på tillvaron tar jag till den enda mugg jag har med den egenskapen. Guld på kanten.

Inköpt på Madeira år 2003. En av huvudstadens två fotbollsstoltheter heter Club Sport Marítimo. Vi hittade klubbens försäljningsställe av supportermaterial på en promenad i Funchal. Kul med ett semesterminne med koppling till det lokala fotbollslaget.

Jag måste erkänna att jag hade aldrig sett laget spela. På TV förstås, nu efterhand. Men inte då.

Har vänner från Madeira, varav en håller på det andra laget i staden; National Madeira. Vårt hotell låg nästan vägg i vägg med Marítimos stadion, så där har jag varit. Förra veckan sände Canal+ när Marítimo fick stryk (på bortaplan) av  Paços Ferreira med 3-1. Jag jagade en billig kopia av lagets matchtröja under veckan på semesterön, men hittade ingen.

Men muggen är ett original och designad i den portugisiska traditionen med gulddekoration på kanten. Mycket vacker!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards