Alla inlägg den 2 september 2008

Av Göran Björklund - 2 september 2008 21:06

Hittade en liten krabat i min vänstra ljumske igår kväll. Såg väl bara bakdelen. Det räckte.

Slybekämpningen kring sommarstugan hade lämnat ett spår som fått ett ordentligt fäste om man säger. Den lille rackaren satt som berget. Hustruns sminkpincett fick rycka in som skalpell men inte ens den bet ordentligt. Eller också var det de den gjorde. Bitvis lyckades jag befria mig från honom (eller är det kanske fästinghonor som suger blod?). Blod flöt. Nä, jag ömkar inte. Redovisar bara kalla fakta.

Kvar finns nu en illa röd ljumske och en irriterad knöl. Har visat upp den för läkarvetenskapen som hävdade att eftersom jag kommit så snabbt så hade inte ev. Borelia hunnit visa sig så det fanns (nästan) ingen anledning till oro. Men för säkerhets skull fick jag en tetracyklid-kur mot inflammationen och om det mot förmodan skulle vara någon Borelia så skulle den vika ner sig av detta.

Beordrades träningsuppehåll. Kanske är dopningsrisken överhängande?

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards