Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Göran Björklund - 5 januari 2009 10:58

Vad kan det här vara? Fem sidor "I toppform på en månad". Tre sidor "Bäst klädda 2008".

Jag kanske inte har varit på alla tår hela tiden men jag förväntade mig, naivt nog,  inte att hitta sådant här material i "den fina morgontidningen" som Guillo brukar kalla DN.

Eftersom jag läser kvällstidningar har jag sett hur dessa genom åren fyllts med veckotidningsliknande material i en sådan omfattning att det snart sagt inte spelar någon roll om man bläddrar i Aftonbladet (speciellt valfri bilaga) eller Hänt i veckan. Möjligen bortsett från ledar- och kultursidorna.

Jag är inte prenumerant. Läser inte DN varje dag, långt därifrån. En månad på sommaren prenumererar jag. Därimellan något lösnummer på helgerna, mest söndagar. Har övervägt en söndagsprenumeration.

Var ingen bra start på 2009 att hitta detta i DN. Söndag igår. Jag får ge den fler chanser. Men, det börjar bli trångt på all slags mittfält, både politikens och tidningsvärldens, uppenbarligen. Har vi verkligen gjort oss förtjänta av denna utarmning? Ytterligare ett forum att lära oss att gå ner i vikt samtidigt som vi tittar på poserande kändisar? Det är synd om människorna!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards