Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Göran Björklund - 2 maj 2009 21:34

FriidrottsEM i Göteborg. Nästan som VM när det begav sig. Storbildsskärmar på stan. Invigning med scen på Götaplatsen. Vid Storan säljer man souvenirer. En otippad mugg står där. Ett självklart val. Jag visste inte då att jag skulle få chansen att se två försökspass. Kompisen spanade in och snackade sig in hos Ebbot från Soundtrack.

Vi knallar runt och njuter av folklivet och festen. Vi avslutar kvällen på Kungstorget med en öl. Jag får en Stonesmunktröja i födelsedagspresent. En tröja jag burit med stolthet och glädje många gånger sedan dess (jag har den på mig just nu också, för den delen).

Av Göran Björklund - 2 maj 2009 20:54

Ishockey-VM är ett av de säkraste vårteknen. Kanske säkrare än pollen och utemöbler. Så har det varit ett antal år nu. Ändå kommer samma kommentarer varje år; "- Det känns väldigt udda att sitta inne och se på ishockey när solen skiner". Nähä?

Mestadels är det människor som ändå inte skulle ha ägnat ishockey-VM en enda tanke, om det så hade gått av stapeln i januari (eller när det nu är "naturligt").

Så det känns det det minsta konstigt att, efter en dag i solen med plantering av nya träd och växter, slå sig ner framför TV:n och slötitta på Ryssland-USA. I morgon spelar Sverige sin nästa match i grundspelet. Sedan väntar förhoppningsvis slutspel. Att almanackan slagit om till maj stör mig inte det mista. Inte VM-spelarna heller hoppas jag. Att Europas ligor i fotboll, ishockey-VM och Stanley Cup går i mål vid ungefär samma tidpunkt är helt ok för min del.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards