Alla inlägg den 30 november 2008

Av Göran Björklund - 30 november 2008 21:18

 Såg lite fotboll igår. Mötet mellan nykomlingarn Stoke och Hull. Rory Delap  i hemmalaget Stoke är tydligen erkänt duktig på långa inkast. Ett, kanske det det enda, anfallsvapnet som laget har.

För att utföra sina konster behövde han uppenbarligen en röd handduk som han envisades att torka av bollen med varje gång han skulle kasta. Blev rätt många gånger under matchen. Irriterande tycker jag. Och kanske rent av felaktigt att ta hjälp av attribut som inte tillhör fotbollen är min högst personliga åsikt. Inget regelbrott med gällande regler tydligen, men här är en regeländring på sin plats.

Det tyckte också spelarna i Hull som också började torka av bollen med samma röda handduk som bollpojkarna ivrigt kastat till hemmaspelaren Delap. Elegant tycker jag. Istället för att bli upprörda (som jag) vände man det man var irriterad över till en fördel för sig själva. Hemmapubliken blev förstås vansinninga över att spelet fördröjdes av att medelmåttiga inkastare stod och torkade  bollen med deras gunstlings specialhandduk. Touché!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards