Alla inlägg den 29 november 2008

Av Göran Björklund - 29 november 2008 19:26

Jag vet inte om Lasse Bengtsson i i TV 4:s morgonprogram avsåg att vara elak eller om det bara slank ur honom, men; det var oerhört komiskt när han frågade Nils Landgren om hur det stod till i "Julskivebranschen".



Av Göran Björklund - 29 november 2008 11:49

Roligt att få kontakt med "läsekretsen". Ser att det finns önskemål om att visa ett klipp från YouTube med en virrig japansk fotbollsmålvakt. Så gärna så!

Det anspelas också på ett påstående jag gjorde för några år sedan om jag jag nog skulle göra bort mig mindre på en fotbollsmatch (jag tror vi talade om Allsvenskan, men jag var då beredd att utsträcka det även till Premiere League) än valfri spelare skulle göra en dag på mitt jobb. Det bärande tanken i det resonemanget var att "alla" har vi spelat fotboll, om än på olika nivåer. Min egen karriär är väldigt blysam (Korpen, uteslutande Korpen, i dess lägre existenser såsom sjumanna morgonserien o dyl). Man kan reglerna, "vet" hur en spelare skall agera o.s.v Fördomsfullt nog betrodde jag inte en slumpvis vald elitspelare i Allsvenskan att ha fuskat inom min yrkessväng. Svårare än så var det inte.

Jag har nog utmanat något grundläggande hos fotbollsintresserade för nästan ingen ger mig rätt i den analysen. Det är ingen stor fråga för mig. Jag tror dock att det är den bild som frammanas att se undertecknad bli förnedrad på en fotbollsplan som gör det så svårt att framkalla motsvarande situation i det vanliga arbetslivet. Men tro mig, det skulle kunna inträffa.

Frågan är väl om vi inte i det yttersta av dessa dagar kanske ser ett gäng framför oss som just håller på att bli uppsnurrade på ett liknande sätt. När vi betraktar den vilsne japanske målvaktens tillkortakommande går tankarna till de som skall sköta vår gemensamma ekonomi och finansmarknad just nu.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards