Alla inlägg den 24 april 2010

Av Göran Björklund - 24 april 2010 09:56

Vad gjorde jag på 80-talet? Jag vet sedan gammalt att jag har luckor beträffande musiklivet, både den svenska scenen och internationellt. Men att de skulle vara så stora anade jag kanske inte. Det stod iallafall helt klart för mig under gårdagskvällens Dag Vag-spelning i Borås att jag är hopplöst lost i stora delar av bandets låtskatt. Jo, de mest kända lyckades jag placera, men alla de andra kanonlåtarna?

Det blir en resa (möta sin framtid baklänges?) att åtminstone hjälpligt försöka ta igen vad som har gått förlorat. Spelningen igår kändes som en katapult i den processen. I fickan efter spelningen fanns "Kackerlacka", man måste börja någonstans, eller hur? Jag tror att vi har "Palsternacka" på vinyl i gömmorna.

Till mina barn; ni behöver inte ha dåligt samvete för att jag förmodligen fokuserade mer på er än ny musik under dessa år. Förtröttas inte i er uppgift att guida mig genom den stundtals förvirrade samtid vi upplever tillsammans nu, så låter vi udda vara jämt.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards