Direktlänk till inlägg 20 april 2010
"Mardröm", "Då kom bomben; buss från Aten" och "Många som bröt ihop". Kvällspressen innehåller sannerligen skakande reportage idag. Måste handla om människosmugglare som forslar flyktingar kors och tvärs genom Europa i rangliga sjöovärdiga båtar eller instängda i containers.
-Inte?
Men kan detta vara sant? "Andra vi talat med har varken fått (min kursivering) boende eller mat". Man har alltså fått betala sin egen mat. Oerhört!
Vi måste givetvis hitta ett system som snabbt kan föra över skattepengar till dessa hårt drabbade medmänniskor - direkt och utan prövning. Så här kan det inte få fortgå! Någon måste göra något.
Att det inte ska gå att hitta någon ansvarig för detta?
De klassiska problemen med kärnkraft: en evig avfallsskuld, olycksrisken, säkerhetsrisker, urangruvor och en sårbar och centraliserad elproduktion, väljer regeringen att tala tyst om. Istället lyfts klimatet som ett av de avgörande skälen till att vi...
Enligt våra beräkningar blir den årliga kostnaden för samhället 8-17 miljarder kronor högre i ett elsystem med 6 gigawatt ny kärnkraft än i ett system utan ny kärnkraft. Detta inkluderar kostnader för flexibilitet och hänsyn till begränsningar i över...
Att antalet lastbilar ökar är ingen nyhet för den som kört bil de senaste decennierna. Markant.En medeltung lastbil (exempelvis 12-16 ton) kan orsaka vägslitage som motsvarar flera tusen personbilar. Det har beräknats att en lastbil kan motsvara slit...
Forskning om så kallade hundvisslor kan bidra till insikter om varför fakta och förnuft sjunker i status i det offentliga samtalet. Enligt Robert Henderson och Elin McCready bedömer åhörare en talare utifrån två faktorer: sanningshalten i talarens ut...
Men när frågan om att ändra i grundlagen för att kunna dra tillbaka medborgarskap är på agendan kommer också de olika måttstockarna för människor i samma samhälle att aktualiseras. Vissa kommer att kunna berövas sitt medborgarskap på grunder som sann...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|||
19 |
20 | 21 |
22 | 23 |
24 | 25 |
|||
26 | 27 |
28 | 29 |
30 |
|||||
|