Alla inlägg den 12 december 2008

Av Göran Björklund - 12 december 2008 23:18

Kan inte undå att bli lite förundrad. Jag är uppfödd med DN som morgontidning. Är den enda "riktiga" morgontidningen. Alla andra som jag haft (och har) känns lite "B".

Därför försöker jag ibland köpa lösnummer av DN. Har emellertid noterat något märkligt. Tycks vara vanligt att man väljer att endast föra en av de två stora morgondrakarna från Stockholm; och då är det undantagslöst Svenskan som det handlar om. Har nog inte upplevt att en tidningsmånglare bara haft DN och inte SvD. Kan tyckas lite märkligt då DN är Sveriges största morgontidning. Jag har ett otal exempel på detta förhållande.

Press- och valfrihet kan vara honnörsord. Blir dock lite märkligt om det är diffusa markandskrafter som sätter dessa ur spel.

Det tycks vara ett tidens tecken att det är svårare att köpa DN än SvD. Vem gör dessa val åt mig? Eller rättare; vem försvårar mitt fria val och varför?


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards