Alla inlägg den 10 december 2008

Av Göran Björklund - 10 december 2008 20:19

På denna blogg, i en kommentar den 15 februari 2008, till en kommentar jag fått till ett blogginlägg om etanol, dristade jag mig att hävda följande: "Jag sticker ut hakan igen och påstår, mot bakgrund av nya uppgifter om försäljningsframgångar för kravodlade livsmedel, att det kommer att föda fram motsatta rapporter inom kort. Kanske kommer även Fairtrade att drabbas. Larmrapporter om att de inte alls är bättre än andra livsmelde eller att arbetarnas löner och villkor inte alls är drägliga och rättvisa och att märken kan köpas."

Vad va´det jag sa kan låta banalt, men är inte helt malplacerat. TV-programmet Uppdrag granskning hade det upplägget senast gällande en té-odling och Fairtrade. Har ingen synpunkt på om programmets upphovsmän hade en poäng eller ej, det är själva företeelsen jag vill peka på. Krafter föder motkrafter, som inte alltid drivs av helt ärliga uppsåt. Timingen måste alltid vägas in när man tar ställning till uppgifter och dess trovärdighet.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards