Alla inlägg den 11 november 2007

Av Göran Björklund - 11 november 2007 21:15

Det verkar ha sina sidor att börja studera igen. Glädjen och inspirationen finns där. Gemenskapen som uppstod när vi (några arbetskamrater) bestämde oss för att läsa på distans, kvartsfart håller i sig. Spänningen över att "söka" och vänta på antagningsbesked gör nästan att man känner sig ung på nytt.

Men så var det ju det här med studiemeriter. Döm om min förvåning/irritation/besvikelse när jag kunde läsa att jag "fått dispens" från ett eller flera krav samt att jag har lämnat in över intyg utvisande 200 akademiska poäng men att jag har fått tillgodoräknat mig 22 av dessa!

Va! Förmodligen gamla kurser som inte finns länge som spökar. Snacka om att känna sig passé. Kravet att få läsa kursen var 30 poäng eller 5 års yrkeserfarenhet. Med en examen på 140 (gamla) poäng och lite kurser därtill tyckte jag inte att jag behövde bry mig om att intyga att jag också jobbat i fem år. Så kom det till slut att handla om att lyckas passera "nålsögat" med hjälp av en dispens. Snopet och till priset av en rejält stukad självkänsla.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Väder

Share this

Bookmark and Share

Översättning

Google Analytics


Ovido - Quiz & Flashcards